Blogposts

Blog

Geplaatst op donderdag 24 februari 2022 @ 08:18 door Travelboy , 1878 keer bekeken

TikTok,lanceert een nieuwe  campagne, genaamd #JouwSuperkracht, om de LGBTQ-community in de  spotlight te zetten met persoonlijke verhalen van TikTok-creators. Het 
platform nodigt met deze campagne iedereen uit om hun eigen ervaring te delen met een kleurrijk filter en het gebruik van #JouwSuperkracht.

 

 

Onderzoek

 

Uit een recent onderzoek van onderzoeksbureau YouGov in opdracht van 
TikTok onder ruim 600 respondenten in Nederland, blijkt dat de helft van 
de LGBTQ+-gemeenschap zich onvoldoende vertegenwoordigd voelt in onze 
samenleving. Als het gaat om gebrek aan vertegenwoordiging noemt maar 
liefst 76% van hen angst voor vijandigheid en haatdragende opmerkingen 
als mogelijke reden. Ook geeft 56% aan dat er te veel stereotypering is. 
Het gebrek aan kennis over LGBTQ+ is een veelgehoorde oorzaak.

 

Persoonlijke verhalen

 

Met de nieuwe campagne #JouwSuperkracht wil TikTok de LGBTQ+ gemeenschap 
vieren om wie ze zijn. Met persoonlijke verhalen van drie bekende 
Nederlandse creators Arunya, Ken Doll en Quinten, schijnt de campagne 
een licht op hun evolutie en nodigt de community uit om hetzelfde te 
doen. Om de campagne kracht bij te zetten heeft TikTok een filter 
ontworpen en bijpassende muziek van Hanna Batka. Deze filters zijn te 
vinden op het platform. De campagne is op TikTok de komende weken te 
volgen via #JouwSuperkracht.

 

bron: www.zijaan zij.nl

 


zie ook:
https://winq.nl/articles/233314/queertok-quinten
https://winq.nl/articles/233318/queertok-ken-doll
https://winq.nl/articles/233313/queertok-arunya



Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.