Blogposts
Blog
Geplaatst op donderdag 24 februari 2022 @ 08:18 door Travelboy , 2327 keer bekeken
TikTok,lanceert een nieuwe campagne, genaamd #JouwSuperkracht, om de LGBTQ-community in de spotlight te zetten met persoonlijke verhalen van TikTok-creators. Het
platform nodigt met deze campagne iedereen uit om hun eigen ervaring te delen met een kleurrijk filter en het gebruik van #JouwSuperkracht.
Uit een recent onderzoek van onderzoeksbureau YouGov in opdracht van
TikTok onder ruim 600 respondenten in Nederland, blijkt dat de helft van
de LGBTQ+-gemeenschap zich onvoldoende vertegenwoordigd voelt in onze
samenleving. Als het gaat om gebrek aan vertegenwoordiging noemt maar
liefst 76% van hen angst voor vijandigheid en haatdragende opmerkingen
als mogelijke reden. Ook geeft 56% aan dat er te veel stereotypering is.
Het gebrek aan kennis over LGBTQ+ is een veelgehoorde oorzaak.
Met de nieuwe campagne #JouwSuperkracht wil TikTok de LGBTQ+ gemeenschap
vieren om wie ze zijn. Met persoonlijke verhalen van drie bekende
Nederlandse creators Arunya, Ken Doll en Quinten, schijnt de campagne
een licht op hun evolutie en nodigt de community uit om hetzelfde te
doen. Om de campagne kracht bij te zetten heeft TikTok een filter
ontworpen en bijpassende muziek van Hanna Batka. Deze filters zijn te
vinden op het platform. De campagne is op TikTok de komende weken te
volgen via #JouwSuperkracht.
bron: www.zijaan zij.nl
zie ook:
https://winq.nl/articles/233314/queertok-quinten
https://winq.nl/articles/233318/queertok-ken-doll
https://winq.nl/articles/233313/queertok-arunya
Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.
Reacties
Er zijn nog geen reacties geplaatst.