Blogposts

Blog

Geplaatst op zondag 27 juni 2021 @ 15:16 door Travelboy , 434 keer bekeken

Het is niet de maand van Coca-Cola. Eerst was er Cristiano Ronaldo, nu is het een Pride-campagne die zorgt voor negatieve publiciteit en stevige kritiek. Terwijl het gaat om acceptatie en diversiteit, zijn de kernwoorden daarvoor uitgesloten in de campagne.

 

Pinkwashing of niet, bedrijven struikelen over elkaar heen om zoveel mogelijk statements te maken rond acceptatie van de LHBTIQ-gemeenschap. Dat is natuurlijk goed, die awareness, maar van een bedrijf als Coca-Cola mag je verwachten dat er iets beter wordt nagedacht voordat ze de marketingmachine aandraaien.

 

Pride-campagne Coca-Cola staat geen LGBT toe

In de Amerikaanse campagne kunnen mensen hun eigen flesje Coca-Cola personaliseren, door zelf een naam te bedenken voor op het etiket. Speciaal voor de Pride-campagne is het etiket uitgevoerd in regenboogkleuren. Nu kan een transgender eindelijk uitdragen wat hij dan wel zij is. Toch? Nou, niet dus.

 

 

Het blijkt dat Coca-Cola bepaalde woorden en termen heeft uitgesloten om te laten afdrukken op het flesje. Dat is begrijpelijk, je wil als merk geen scheldwoorden of nazi-kreten op je flesje. Maar om in een Pride-campagne termen als ‘LGBT’, ‘transgender’, ‘lesbian’ en ‘gay pride’ te blokkeren is niet bepaald doordacht.

 

bron: www.manners.nl



Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.